اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان در تل آویو + فیلم وزیر خارجه انگلیس: برای برقراری آتش‌بس در غزه از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌کنم جلیلی با رئیس جمهوری منتخب دیدار کرد صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان! تظاهرات هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ۱۶ شهید و ۷۵ زخمی در جنایت جدید صهیونیست‌ها در «النصیرات»+ فیلم هاآرتص: تل‌آویو مشروعیت بین المللی خود را از دست داده است مذاکرات یمنی‌ها با وجود کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد تیراندازی در کنتاکی آمریکا | ۸ نفر کشته و زخمی شدند (۱۶ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک نصرالله به پزشکیان: حزب‌الله و مقاومت ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد اذعان روزنامه صهیونیستی معاریو به کنترل حماس بر غزه ناوشکن انگلیسی از دریای سرخ می‌رود واکنش مغرضانه آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) سعید جلیلی عصر امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | دیشب به غزه چه گذشت؟ | ارسال ۲ پیام از آمریکا به ایران + فیلم (۶ آبان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۱۱۹۳
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
بسته اخبار بین‌الملل امروز | دیشب به غزه چه گذشت؟ | ارسال ۲ پیام از آمریکا به ایران + فیلم (۶ آبان ۱۴۰۲)
شب گذشته، پنجم آبان، غزه شدیدترین حملات اسرائیلی‌ها را پشت سر گذاشت؛ حملاتی که به عقیده بسیاری می‌تواند موجب گسترده‌تر شدن جنگ در منطقه خاورمیانه و جهان باشد.

به گزارش شهرآرانیوز در پی حمله دیشب اسرائیل به نوار غزه، حماس بیانیه صادر کرد.

بیانیه جنبش حماس درباره حملات دیشب اسرائیل به غزه

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با شکست مواجه شد.

در این بیانیه آمده است است که این حمله در سه محور انجام شد، اما با مقابله مبارزان مقاومت خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست و مهمات آن‌ها وارد شد.

جنبش حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی در کمین‌هایی افتاد که مقاومت فلسطین در محور‌های متعدد ایجاد کرده بود.

در بخشی از این بیانیه آمده است که برای مقابله با این حمله از موشک‌های «کورنت» و راکت‌های «یاسین» استفاده شد و انتظار داریم که دشمن بار دیگر این حمله را انجام دهد.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای منتقل کردن کشته‌ها و زخمی‌های خود از میدان نبرد از بالگرد استفاده کرد.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبر‌ها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می‌باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه‌های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند. شرایط مردم غزه آنقدر وخیم است که حتی شبکه آمریکایی NBC نیز بامداد امروز (شنبه) به نقل از تیم خبری خود گزارش داد که وضعیت ساکنان غزه در زیر حملات بی امان و همه جانبه رژیم صهیونیستی اسفبار و وحشتناک است.

ادعای اسرائیل مبنی بر ترور تعدادی از فرماندهان حماس

ارتش رژیم صهیونسیتی صبح امروز با انتشار ویدئویی مدعی شد که «عصام ابو رکبه» فرمانده سامانه دفاع هوایی جنبش حماس را ترور کرده است.

ارتش صهیونیستی همچنین مدعی ترور فرمانده نیروی دریایی تیپ غزه وابسته به جنبش حماس شد.

وی همچنین مدعی شد: نیرو‌هایی که شب گذشته وارد نوار غزه شدند همچنان در مواضع خود قرار دارند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که ضربه‌ای راهبردی از مقاومت خورده است، گفت: عملیات نظامی ما تا زمان از بین بردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای (صهیونیست) ادامه خواهد داشت.

جنبش حماس تاکنون درباره این ادعای رژیم صهیونسیتی اظهار نظری نکرده است.

تصاویری از حملات دیشب اسرائیل به غزه

ارسال ۲ پیام از آمریکا به ایران

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفتگو با شبکه العالم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، سیاستی که متحدان رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند، جلوگیری از گسترش جنگ و فروپاشی اسراییل است، گفت: آمریکا باید مانع ادامه جنایات اسرائیل شود، زیرا با تداوم روند فعلی، احتمال گسترش جنگ زیاد است.

وی درباره توان آمریکا برای مشارکت مستقیم در جنگ گفت: این موضوع، بستگی به تحولات پیش‌رو دارد. اگر جنگ گسترش یابد، طبیعتا سیاست آن‌ها تغییر خواهد کرد، اما در شرایط فعلی، سیاستی که متحدان رژیم صهیونیستی پیگیری می‌کنند، در جهت جلوگیری از گسترش جنگ است. توصیه آن‌ها به صهیونیست‌ها و کشور‌های دیگر این است که تلاش کنند این جنگ گسترش نیابد؛ زیرا در سایر جا‌ها درگیرند. همچنانکه در اوکراین گرفتارند. ضمن‌آنکه با چالش مسائل داخلی و انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستند؛ بنابراین به مصلحت آن‌ها نیست که چنین جنگی گسترش یابد.

خرازی در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل این توان را دارد که به‌تن‌هایی وارد باریکه غزه شود و با مقاومت رو در رو بجنگد، عنوان کرد: هرچند رژیم صهیونیستی اعلام کرده که می‌خواهد وارد غزه شود، اما برای انجام آن به‌شدت دچار تردید است؛ چراکه آمریکایی‌ها، کشور‌های غربی و فرماندهان نظامی پیشین رژیم صهیونیستی، می‌دانند که ورود نظامی به غزه، چه مخمصه‌ای را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد؛ لذا آمریکایی‌ها در پیام‌هایی که به رژیم صهیونیستی داده‌اند و حتی بایدن نیز به صراحت اعلام کرد، تاکید دارند که ورود نظامی رژیم به غزه اشتباه بزرگی خواهد بود. اکنون نیز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی مردد است و می‌داند در صورت ورود به غزه، با چه جهنمی مواجه خواهد شد. درواقع، حماس در شهری زیرزمینی زندگی می‌کند و از هر نقطه‌ای می‌تواند خارج شود و با سربازان و تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره پیام‎‌های محرمانه آمریکا به ایران نیز گفت: این پیام‌ها محرمانه هستند، اما آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، توضیحاتی درباره آن‌ها دادند. به‌طورکلی، این پیام‌ها حاکی از نگرانی آمریکایی‌ها نسبت به گسترش جنگ در منطقه است. طبیعتا پاسخ ما هم این بوده است که شما برای جلوگیری از گسترش جنگ باید مانع ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی شوید، ضمن آنکه شورای امنیت باید آتش‎بس اعلام کند تا جنگ گسترش نیابد، زیرا با تداوم روند فعلی، احتمال وقوع جنگی گسترده زیاد است.

امیرعبداللهیان درباره باز شدن جبهه جدید علیه آمریکا هشدار داد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران درگفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به این سوال که چرا جمهوری اسلامی ایران عملیات حماس علیه سرزمین‌های اشغالی در هفتم اکتبر، موسوم به طوفان الاقصی را یک پیروزی تاریخی برای ملت فلسطین توصیف می‌کند؟ گفت: اجازه دهید من این سوال را از شما بپرسم که آیا اسرائیل فلسطین را اشغال کرده است یا فلسطینیان اسرائیل را اشغال کرده‌اند؟ کدام یک اشغالگر است؟ در پاسخ به این اشغالگری و ۷۵ سال تحقیر [این اتفاق رخ داده است]امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال مجری سی‌ان‌ان که تاکید کرد منظور او فقط حمله هفت اکتبر است، نه ۷۵ سال گذشته گفت: من از شما به‌طور خاص می‌پرسم که در پاسخ به حملات گسترده [اسرائیل]و کشتار بیش از ۷۰۰۰ انسان در غزه چرا شما هر دو طرف را نمی‌بینید؟ بله، ما کشتن غیر نظامیان در هیچ جا را تائید نمی‌کنیم.

وزیر امورخارجه ایران همچنین در گفتگو با شبکه بلومبرگ نسبت به گشوده شدن جبهه‌های جدید علیه آمریکا در صورت ادامه حمایت قاطعانه این کشور از رژیم صهیونیستی در جریان حملات وحشیان و سهمگین آن در طول سه هفته گذشته علیه مردم غزه هشدار داد.

وی در ادامه تاکید کرد که اگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز به تهاجم تمام عیار خود علیه غزه ادامه دهد از اقدامات خود پشیمان خواهد شد.

بنابر گزارش شبکه بلومبرگ، امیرعبداللهیان در ادامه اظهارات خود که نشان دهنده تشدید تنش میان تهران و واشنگتن است، افزود: آمریکا به دیگران توصیه می‌کند که از خود خویشتنداری نشان دهند، اما کاملاً در کنار اسرائیل ایستاده است. اگر آمریکا به کاری که تاکنون انجام داده است ادامه دهد، جبهه‌های جدیدی علیه آمریکا گشوده خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: من می‌خواهم هشدار دهم که ادامه کشتار زنان و کودکان سبب خواهد شد تا اوضاع منطقه از کنترل خارج شود. طرف آمریکایی باید تصمیم بگیرد - آیا می‌خواهد جنگ را تشدید کند؟

ادامه بمباران نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی درحال بمباران مناطق اطراف محله «التفاح» و «جبالیا» در شمال نوار غزه هستند.

صدای انفجار‌های شدید و حمله توپخانه‌ای به اردوگاه‌های «البریج» و «المغازی» در مرکز نوار غزه شنیده می‌شود.

هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی دو منزل مسکونی در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه و مناطق اطراف بیمارستان «الشفاء» را نیز بمباران کردند.

شبکه‌های مخابراتی و اینترنت در غزه همزمان با حملات هوایی، زمینی و دریایی به نوار غزه ادامه دارد.

بمباران غزه همچنان ادامه دارد

تاکنون ۴۲ پیکر قربانیان حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه «الشاطی» غزه از زیر آوار خارج شده است و تلاش برای خارج کردن پیکر‌های دیگر قربانیان در جریان است.

همزمان گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز محل استقرار و تجمع نیرو و تجهیزات دشمن صهیونیستی را در منطقه و شهرک صهیونیست نشین «کیسوویم» با چند موشک هدف قرارداد که درپی این حمله آژیر‌های خطر در این منطقه به صدا درآمد.

گروه‌های مقاومت دقایقی پیش، شماری از شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه را با موشک هدف قراردادند.

حزب‌الله یک تانک مرکاوای اسرائیلی دیگر را هدف قرار داد

حزب الله پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، و در هماهنگی با مقاومت فلسطین، در چند روز گذشته با اجرای عملیات دقیق موشکی توانسته بیش از ۱۵ تانک مرکاوای ۴، ۳ دستگاه نفربر و ۴ خودروی زرهی را به همراه پنج خودروی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دهد؛ اقدام بی سابقه‌ای که ترس و وحشت به جان صهیونیست‌ها انداخته است.

رزمندگان حزب الله همچنین در روز‌های گذشته ۲۷ سایت و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده اند که در اثر آن ده‌ها نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده اند و شماری زیادی نیز زخمی شده اند.

فیلمی از لحظه انهدام تانک مرکاوا توسط حزب الله

هیئت ایرانی با مسئولان حزب‌الله دیدار کرد 

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه مرتضی محمودوند و سیداحمد آوائی دیگر اعضای کمیسیون که جهت ابلاغ پیام مکتوب دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در بیروت به سر می‌برند، با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کردند.

عزیزی در ابتدای این دیدار به مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت نیز در همین راستا، دیپلماسی رسمی و پارلمانی را به کار گرفته تا روشنگری‌های کافی درباره اتفاقات اخیر در فلسطین را تبیین کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به اعزام سه هیات از مجلس شورای اسلامی به کشور‌های منطقه و حضور در اجلاس IPU اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدامات هم افزایی کشور‌های اسلامی در سطح بین‌المللی است تا به راهکار‌های مناسب در این مقطع برسیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هر چه سریعتر جنایت جنگی رژیم صهیونیستی باید در غزه متوقف و امداد رسانی‌ها به مردم مظلوم غزه ارائه شود. جمهوری اسلامی حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: اقدامات امیرعبداللهیان در منطقه، منجر به شنیده شدن صدای فلسطین شد

شیخ نعیم قاسم نیز در این دیدار اقدامات پارلمانی در زمینه حمایت و شفاف سازی از فلسطین را مهم ارزیابی کرد و گفت: اجلاس‌های پارلمانی و بین‌المللی برای دفاع از فلسطین بسیار مفید است.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی مواضع حساب شده و مفیدی در مورد اتفاقات اخیر در فلسطین اتخاذ کرده است، اظهار کرد: سفر‌های متعدد و اقدامات امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در منطقه مفید بود و منجر به شنیده شدن صدای فلسطین شد تا دیگران بدانند مردم غزه و فلسطین نیز از حقوق خود برخوردارند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان پس از عملیات طوفان الاقصی حمایت خود را از حماس نشان دادند تا همگان بدانند جریان مقاومت متحد و یکپارچه عمل می‌کند.

طرح پیشنهادی ایران برای توقف جنایت در غزه چیست؟

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، در جمع خبرنگاران در نیویورک در ارتباط با قطعنامه دیروز مجموع عمومی سازمان ملل متحد در حمایت از فلسطین، گفت: نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص وضعیت فلسطین برگزار شد و در این نشست بر رسیدن به یک پیام واحد و راه حل سیاسی در ارتباط با موضوع تحولات اخیر در اراضی اشغالی تاکید داشت. در این چارچوب شاهد سخنرانی روسای هیات‌ها و سفرای کشور‌ها در سازمان ملل بودیم.

وی با اشاره به تاکید کشور‌های عربی و اسلامی در صدور قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل در راستای حمایت از مردم فلسطین گفت: درحالی که به ساعات پایانی تصویب این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل نزدیک می‌شدیم یکی از کشور‌های غربی پیشنهادی داده بود که در این قطعنامه از حماس که یک جنبش آزادی‌بخش فلسطینی است به عنوان یک گروه تروریستی نام برده شود.

امیرعبداللهیان افزود: با تلاش زیادی که انجام شد و کار ارزشمند گروهی که صورت گرفت و رایزنی‌هایی که با کشور‌های مختلف انجام شد در نتیجه پیشنهاد آن کشور غربی از حمایت لازم برخوردار نشد و قطعنامه حمایت از فلسطین با ۱۲۰ رای موافق به تصویب رسید.

امیرعبداللهیان گفت: تصویب این قطعنامه و همچنین حذف پیشنهاد آن کشور غربی مبنی بر اینکه حماس یک گروه تروریستی است یک پیام مهمی دارد و آن اینکه حماس یک جنبش آزادی بخش در فلسطین است و آن‌ها در چارچوب مبارزه با اشغالگری فعالیت می‌کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اهداف و نتایج سفر خود به نیویورک گفت: مهمترین مسئله‌ای که در دستور کار بود این بود که بتوانیم یک طرح سیاسی را در ارتباط با وضعیت کنونی اراضی اشغالی و غزه پیگیری کنیم و بتوانیم با مشورت‌هایی که با کشور‌ها و دبیرکل سازمان ملل انجام می‌دهیم در چارچوب آن طرح در راستای توقف جنایت جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و کرانه باختری اقدام کنیم. این طرح بر ضرورت توقف فوری جنایت‌های جنگی و حملات نظامی صهیونیست‌ها علیه فلسطین و همچنین ارسال هر چه زودتر کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه و توقف کوچ اجباری ساکنان غزه تاکید دارد.

وی با بیان اینکه در مورد این سه مولفه بین کشور‌های اسلامی توافق نظر وجود دارد، گفت: با دبیرکل سازمان ملل نیز در این ارتباط صحبت کردیم و در این ارتباط اتفاق نظر داشتیم.

وی با بیان اینکه قرار است دبیرکل سازمان ملل در روز شنبه سفری به منطقه داشته باشد، گفت: تلاش بر این است که بررسی کنیم که چگونه می‌توان از طریق سیاسی به راه حل رسید. در حال حاضر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی شدت جنگ در منطقه را افزایش داده و اگر در آینده‌ای نزدیک راه حل سیاسی جایگزین نشود هر آن احتمال وقوع هر حادثه‌ای غیر قابل پیش‌بینی وجود دارد.

سخنگوی فارسی زبان رژیم صهیونیستی: قاآنی جانشین خوبی برای سلیمانی است

‌بن سبطی، سخنگوی فارسی زبان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی زنده با شبکه اینترنشنال گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا ستون فقرات حماس را از بین ببرد. او همچنین مجبور شد از عملکرد سردار قاآنی، جانشین شهید سردار قاسم سلیمانی تعریف و تاکید کند که او جانشین خوبی برای قاسم سلیمانی است.

گفتگوی تلفنی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا با نتانیاهو

مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا چند روز بعد از آنکه با حمایت هم‌حزبی‌های جمهوریخواهش به این سمت انتخاب شد در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگوی تلفنی داشته است.

او در این پستش مدعی شد: «مجلس نمایندگان آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد و من بر حمایت قدرتمند خود از آن تاکید مجدد کردم.»

این در حالی است که مایک جانسون اخیرا در مصاحبه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست در بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری درخواستی اخیرش نزد کنگره آمریکا، بخش کمک به اوکراین را از بخش کمک به رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از عدم حمایت جمهوریخواهان از کمک‌های برای کی‌یف تفکیک کند.

جانسون در مصاحبه با فاکس نیوز اظهار کرد: «من به کارمندان کاخ سفید امروز گفتم، اتفاق نظر موجود در میان جمهوریخواهان مجلس نمایندگان این است که ما باید این دو مساله را از یکدیگر تفکیک کنیم.»

این بودجه درخواستی بایدن شامل ۱۴ میلیارد دلار کمک به رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنگش با حماس و ۶۱ میلیارد دلار کمک برای ارتش اوکراین در رابطه با جنگ این کشور با روسیه در کنار اعتبارات دیگری برای امنیت مرزی آمریکا و پشتیبانی از تایوان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->